Gulyásné Mári Mónika
A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskolán nagy gyógypedagógiai elődjeinktől sajátíthattam el a segítő szemléletmódot, a módszertant, tantárgypedagógiákat, a fogyatékkal élőkhöz való empatikus hozzáállást. Pályakezdőként a kőbányai logopédiai „műhelyben” szereztem gyakorlatot a sajátos nevelési igényű, beszédfogyatékos gyermekek integrált oktatásában.
Közoktatási vezetői diplomámat munkaközösség vezetőként, jelenleg szintvezetőként hasznosítom, ami innovatív szervezetfejlesztésben, az együttműködő szervezeti kultúra kialakításában, a kollégák munkájának szakmai irányításában realizálódik. A felnőttoktatásban is jól működik az asszertív kommunikációs képességem, nyitottságom, folyamatosan bővülő infokommunikációs tudásom.
A szakszolgálatok működését alapellátó logopédusként belülről tapasztaltam, az egységes gyógypedagógiai módszertani intézetek munkáját szakértői bizottságban dolgozó szakértőként segítem.
A pedagógus életpálya modellben mesterpedagógusként működöm közre az egyetemi hallgatók gyakorlati képzésében, gyakorlatvezető tanárként, illetve a gyakorlatok koordinátoraként.
Több évtizedes tapasztalattal rendelkezem a különböző életkorú fogyatékos gyermekek és felnőttek terápiás fejlesztésében, családjaik megsegítésében, mely tapasztalatokat elméleti és gyakorlati oldalról is próbálom átadni a felnőttképzésben résztvevő leendő kollégáknak.